Page content

Shop-in-shop

Een shop-in-shop betekend letterlijk een winkel in een winkel. Met een duidelijk eigen identiteit presenteert een bedrijf haar producten in een veel grotere winkel. Natuurlijk past het assortiment van de shop-in-shop goed bij de winkel waarin het staat, zodat het winkelen voor de consument zelfs aangenamer wordt. Door producten in een shop-in-shop opstelling te presenteren, in hun eigen merkomgeving, worden de producten beter opgemerkt, de aanbieding beter gecommuniceerd en verkopen ze beter. Actiematige shop-in-shops ondersteunen een reclame actie, thematische shop-in-shops kunnen bijvoorbeeld zonnebrandcrèmes in de zomer veel aandacht geven in een drogisterij.

In een supermarkt is het belangrijk dat de shop-in-shop eenvoudig aangevuld kan worden met producten, zodat leegverkoop wordt voorkomen. Bovendien dient de shop-in-shop presentatie dicht naast het product op het schap worden geplaatst zodat bij de consument bij een volgende aankoop het product niet hoeft te zoeken.

display eiland                             Shop-in-shop-eiland-ps4-spiderman